Festlokale

Praktiske oplysninger

Borde og stole

Der er 9 stk. borde på 90 x 180 cm. der kan fint være omkring 55-60 personer. Der kan sidde 8 personer ved hvert bord, dvs. 72 personer, men så sidder man meget meget tæt. Der er 20 polstrede stole og resten er stolene er solide kromstole evt. med tynd filtpude.

Anretterbord eller buffetbord

Ved at dække billard- og bordtennisbordet med plast og dug kan det nemt bruges til ta' selv bord.

Service

Der er service til 72 personer. Derudover er der en del ekstra, men ikke af alle dele.

Køkkenet

Køkkenet er stort med masser af borde i rustfrit stål med 4 vaske. Der er ovn, microovn, 2 komfurer med hver 4 kogeplader, køkkenmaskine, elpisker, 3 køleskabe og en kummefryser. Der er opvaskemaskine som vasker på 17 minutter. Der står opvaskepulver til opvakemaskinen og der SKAL kun bruges 1 tsk til hver vask. Husk at medbringe almindelig opvaskemiddel, viskestykker, køkkenrulle, karklude, emballage til rester og poser affald.

Affald

I Sigerslevhus sætter vi pris på affaldssortering. Almindeligt husholdningsaffald lægges i affaldsposer i den lille sorte container til restaffald uden for. Der er kun den ene container til restaffald, så vi opfordrer til sortering. Den anden container uden for er til rent papir. Har I ekstra restaffald skal I selv tage det med, når I forlader Sigerslevhus.

I det lille rum med amerikanerkøleskabet er der er 5 sorteringskasser til grønt til høns/kompost, rent metal, rent glas. Plastikflasker sættes på stålbordet ved siden af sorteringskasserne. Brugte kaffefiltre må gerne lægges i separat pose. Knust glas og knust porcelæn lægges i spandene ude i vaskerummet.

I kan bruge genbrugspladsen på Frøslevvej, Store Heddinge, som har åbent tirsdag, torsdag, fredag og søndag kl. 9 - 17.

Husk at medbringe

Sæbe, håndklæder og toiletpapir, håndopvaskemiddel, viskestykker, køkkenrulle, karklude, emballage til rester, poser til affald og klare affaldssække. Vi går ind for genbrug og sætter derfor stor pris på affaldsortering. Vi prøvet at gøre det nemt for jer og jers gæster at sortere.

Toiletter

Der er 3 toiletter (heraf 2 med bad) på gangarealer. Medbring selv håndsæbe, håndklæder og toiletpapir. Hvis der er lejet værelser er der to med bad og toiletter.

Rygning

Der er rygning forbudt i hele huset. Udendørs skal cigaretskodder samles op.

HUSK efter festen

Bordene sættes tilbage i hesteskoformationen og de polstrede stole skal blive i festlokalet. De sorte metalstole stilles tilbage i køkkenet.

Glas, bestik og porcelæn vaskes op og sættes på plads i skabene.

Hvis rengøring ikke tilkøbes, skal benyttede arealer rengøres grundigt inden aflevering. Rengøring omfatter:

  • Ovne, køleskabe og komfurer rengøres efter brug.
  • Opvaskemaskinen skal være tømt for service.
  • Gulve fejes/støvsuges og vaskes.
  • Alle vandrette flader tørres af med fugtig klud.
  • Glaspartiet i stuen skal også ordnes om nødvendigt.
  • Giv toiletterne en ekstra kærlig hånd.

Hvad hvis noget går i stykker?

Eventuelle knuste glas eller andre ødelagte genstande lægges i balje i køkkenet, og noteres i køkkenbogen. Her noteres ligeledes andre fejl/mangler i lokalet. 

Lejer erstatter ødelagte ting med nyanskaffelses-værdien eller til vurderet genbrugspris efter aftale med udlejer.

Lejer er ansvarlig for, at alt efterlades i samme stand som ved lejemålets indgåelse.

 
Vi håber, I får en rigtig god fest, og at I vil passe godt på vores hus, så vi alle kan få glæde af det i mange år frem.